آدرس: تهران، خیابان فاطمی، پلاک 255، طبقه اول
تلفن تماس: 02188955102
شبکه‌های اجتماعی:
bg_image
ارسال شده توسط

مدیر

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت فراسیدن هفته تعاون ۱۴۰۱ پیام تبریکی صادر کرد. به گزارش انجمن علمی تعاون ایران، متن این پیام به این شرح است:

هفته تعاون فرصت مغتنمی است برای ظهور و بروز فرهنگ و مفهوم تعاون در جامعه، فرهنگ تعاون و همکاری و دستگیری که سبقه ای به بلندای تاریخ بشر دارد همواره زمینه ساز ایجاد و توسعه تمدن بشری و کسب دستاورد هایی فراتر از توان فردی انسان ها بوده است.

امروز و در عصر حاضر نیز این فرهنگ غنی که خواستگاه دینی آن برجسته و بارز است در ایران اسلامی با شکل گیری تعاونی ها در عرصه اقتصادی حاضر و فعال است. ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و در مرحله بعد ایجاد و تشکیل قالب حقوقی تعاونی در اقتصاد مستلزم باور همه جانبه به این مفهوم متعالی است.

بی تردید باور به تعاون ابتدا باید از درون دستگاه مسئول این بخش و متولیان آن شکل گرفته و با عزمی راسخ به جامعه و بخش اقتصاد تزریق گردد. امروز میل انسان ها به تحقق عدالت خصوصا پس از انقلاب صنعتی و ظهور نظام سرمایه داری، غلبه بر فقر،بیکاری، بی عدالتی ناشی از ساختارهای سیاسی- اقتصادی معیوب ، فاصله طبقاتی و تاکید بر اصولی چون عدالت اجتماعی، توسعه اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و رفع نیاز های مشترک با سرمایه های خرد از اهداف اصلی تشکیل تعاونی ها در نظام های اقتصادی است.

هفته تعاون بهانه ای است برای نگاه مجدد و هرساله خانواده بزرگ تعاون اعم از بخش دولتی، نهاد های مردمی و تعاونگران عزیز به ظرفیت ها، فرصت ها و تهدید ها، موانع و راهکارهای پیش روی این بخش. معاونت امور تعاون تمامی تلاش خود را برای رونق و توسعه این بخش به کار گرفته است و بی شک اجرای این قیبل سیاست ها و ترویج و رونق بخش تعاون در اقتصاد کشور، حضور و بروز اراده مردمی، سهامداری و مالکیت جمعی مردم بر سرمایه های خود را نقشه راه و رسالت خود می داند.

اینجانب بر خود لازم میدانم ضمن تبریک و پاسداشت هفته تعاون از تمامی زحمت کشان این عرصه، همکاران و خدمتگزارن مردم در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین تعاونگران عزیز که بار اصلی این بخش را به دوش می کشند، اتاق های تعاون، اتحادیه ها و ... قدردانی و دست مساعدت و همراهی را برای طی این مسیر دشوار اما خوش عاقبت به سوی شما دراز کنم.

مهدی مسکنی

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی