معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۵۷ طرح تعاونی در هفته تعاون ۱۴۰۱ با سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون اظهار کرد: با بهره‌برداری طرح‌های تعاونی آماده افتتاح در هفته تعاون امسال، بیش از ۱۱ هزار شغل ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ درصد افزایش طرح‌های در دست افتتاح را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت، افزود: همچنین ۱۱۲ طرح تعاونی در بهمن‌ماه سال گذشته به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی‌ها گفت: ۷۰۰ تعاونی از خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی استفاده کردند.
وی تأکید کرد: خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی ایجاد می‌شود.
معاون امور تعاون با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی صدور اعتبارنامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نسبت به سال گذشته، افزود: بر اساس استناد مرکز آمار در این مدت ۲/۵ درصد افزایش تعداد تعاونی‌ها و ۳/۵ درصد افزایش اشتغال در تعاونی‌ها را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ شاهد بوده‌ایم.
به گفته مسکنی ۳۱ تفاهم‌نامه در معاون امور تعاون به امضا رسیده است که پنج مورد‌ آن با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی بوده است.
وی یکی از اقدامات مهم معاون امور تعاون در دولت سیزدهم را تصویب رشته تعاون در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران عنوان کرد.
 مسکنی عنوان کرد: هفدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر با حضور ۵ هزار و ۳۳۳ تعاونی و معرفی تعاونی برتر ملی در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد کل تعاونی‌ها به بیش از ۹۹ هزار مورد رسیده است، گفت: اکنون میزان اشتغال تعاونی‌ها در کشور یک میلیون و ۸۵۹ هزار فرصت شغلی است که ۱۱۵ میلیون دلار صادرات کالاهای این تعاونی‌ها در یک‌سال گذشته بوده است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سند توسعه‌بخش تعاون اشاره کرد و گفت: دبیرخانه سند توسعه تعاون با حضور  ۹ دستگاه مسئول تشکیل شده است.
وی به واگذاری استقلال و پرسپولیس با مدل تعاونی اشاره کرد و گفت: تعاونی تنها مدل عضویت است که به رسمیت شناخته می‌شود و تعاونی پیشکسوتان و هواداران طرح مناسبی برای واگذاری این باشگاه‌ها به مردم است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط