English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 88955102
نمابر: 88955102
آدرس دبیرخانه: تهران- تقاطع خیابان فاطمی و حجاب - ساختمان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي- طبقه دوم
پست الکترونیکی: isac.aeti@gmail.com
کد پستی: 1414658194
فرم داوري مقالات

جدول ارزيابي مقاله

عوان مقاله به فارسی: 

 

عوان مقاله به انگلیسی :

رديف

شرح

مبنا

امتياز

1

        تناسب عنوان مقاله با محتوا 

10

 

2

ضرورت و اهميت موضوع(يا اولويت آن)/ اساسي  بودن مسأله

5

 

3

بيان علمي و استدلال منطقي ونظری موضوع(طرح موضوع)

5

 

4

بيان يك يا چند سطح(بعد و زمينه) مورد نظر نويسنده و تناسب آن با ابعاد و زمينه‌هاي پژوهش ونیز ارزشیابی ، پردازش مفاهيم نظري و در صورت لزوم عملياتي مورد نظر نويسنده(مفهوم شناسي)، روشني متغيرها، طرح و مدل مفهومي، نگارش درست پرسش‌هاویا فرضیه ها  و كاربندي [1].

25

 

5

بررسي سوابق و پيشينه در ن نظریه های رقیب و مخالف و در وتحقیقات مشابه (ترجيحاً ميزان استفاده از منابع جديد  و به روز جهان و ایران) ،

20

 

6

رعایت  قواعد شيوه علمي استناد به منابع که در مقاله اتخاذ شده است(داخل متن یا انتهایی.....)              

10

 

7

ميزان رعايت شيوه درست نگارش(نكات دستوري، پاراگراف بندي، به‌كارگيري درست لغات و اصطلاحات و نقطه گذاري...)

5

 

¬8

وضوح درگزارش پایایی وروایی ( در مطالعات  نظری  انسجام درونی و مقایسه یا تطبیق بیرونی)

15

 

9

به‌كارگيري صحيح و مناسب واژه‌هاي فارسي به جاي اصطلاحات خارجي

5

 

10

پيگيري مناسب رویکرد پژوهشی مورد نظر نويسنده  1-تبیینی/کمی محور و2- کیفی محور وتفسیری  (شامل  داده- بنیاد،تاریخی ،تحلیل محتوا،گروه های کانونی[2]، موردپژوهی ،اقدام پژوهی ،تحلیل گفتمان،پدیدارشناختی،پدیدار نگاری،مطالعات فرهنگی قوم نگاری، ،نشانه شناسی، هنری ، نظری -هرمنوتیک،دینی/.کلامی..)،در مقام توصیف،میزان وضوح بیان.در مقایسه  یا تطبیق  بیرونی و درونی پدیده، از بعد تعاون،میزان ِاشراف نویسنده برکیفیت دانش وداوری خود( فراشناخت)،.میزان تواناییدرتولید نظریه و یادانش‌ توسعه‌اي، كاربردي، ارزشيابي و يا راهبردي بودن... 3-توانایی درترکیبرویکرد کمی وکیفی (آمیخته)

20

 

11

انسجام در تركيب نهايي سطوح و ابعاد مختلف بررسي(مقدمه، پيكره و نتيجه‌گيري، تحليلي، تناسب عنوان‌هاي فرعي با اصلي به طور روشن، دقيق و شفاف) از منظر دانش ونظریه های تعاون

15

 

12

خلاقيت و ابتكار در نحوه ارائه مطالب        

10

 

13

تازگي مطالب(تكراري نبودن محتوا    )

10

 

14

توانايي پاسخ به سؤال‌ها يا آزمون فرضيه‌ها

1- داشتن وتصریح وتحلیل مدل علی (يا در صورت لزوم مدل آماري مناسب) 2- داشتن وتصریح وتحلیل مدل تفسیری یاکیفی

3-الف: مرتبط و سنجيده بودن تبیین ها و استنباط ها ب: در قسمت بحث و نتيجه گيري وضوح حدود تعميم پذيري،  ج: بيان تفاوت ها و شباهت هاي كاربندي مورد نظر نويسنده مقاله باروایی وپایایی ونتایج يافته هاي  ديگران و در رویکرد کیفی، مرتبط بودن تفسيرها د: احاطه نویسندهبه موضوع                        

25

 

15

گويا و رسا بودن چكيده فارسي وگويا و رسا بودن چكيده فارسي ( مسئله،مقدمه،روش،یافته ها،نتیجه گیری،بحث)   و رسابودن واژه‌هاي كليدي

5

 

16

گويا و رسا بودن چكيده انگليسي و واژه‌ها ي كليدي

5

 

17

ارائه راهكارهاي عملي مناسب يا پيشنهادهاي راه‌گشاي پژوهشي برآمده از مقاله

15

 

جمع امتيازات

200

 

 

-       آيا قابل چاپ است؟       بله *□           خير □

-       در صورت قابل چاپ بودن، پيشنهادهاي اصلاحي جناب عالي چيست؟

-       پس از اعمال پیشنهدهای اصلاحی،،آيا لازم است بار ديگر به نظر جناب‌عالي برسد؟            بله □       خير*□

-       نام و امضاي ارزياب:

-       اگر مجموع امتيازات مواردي كه با ستاره مشخص شده است كمتر از 50% باشد، مقاله نياز به تجديد نگارش اساسي دارد.

-                                                                        

-       نظر هيأت تحريريه و تاريخ تصويب مقاله         

 

طراحی و اجرا : شرکت آداک